Kétes áruk

Szavazás

Árgép - Keresd a legolcsóbbat!



Kövesd a Fogyasztókat a twitteren!
Fogyasztók.hu RSS

Sokkoló mobilinternet számlák

Munkatársunktól, 2009. április 22. - szerda 17:58
Címkék: fogyasztóvédelem, szolgáltató, internet, szerződés, díj
Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Egyre gyakoribbak a sokkoló mobil internet számlák, mivel az adatforgalmi csomag kiválasztásakor az előfizetők nem mindig veszik figyelembe netezési szokásaikat - mondta Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.


A képviselő információi szerint előfordult már az is, hogy valaki százezer forintos számlát kapott hó végén. Hozzátette, mindennek hátterében részben az áll, hogy az előfizetők az adatforgalmi korlátot túllépve százszor is többet fizethetnek ugyanazon oldal letöltéséért.

Forrás: photos.com
Különösen vigyázni kell a mobil-előfizetéshez tartozó alap adatcsomagokkal, mert nem optimális használatuk esetén akár ezerszer többet is fizethet valaki ugyannyi adatmennyiség letöltéséért, mivel ezeknek nagyon magasak a forgalmi díjai. A képviselő kifejtette, a tavalyi utolsó negyedévben és azóta megszaporodtak a mobil internettel kapcsolatos fogyasztói jelzések, különösen magasnak a tartják a felhasználók a külföldi adatforgalmi díjakat. Előfordul a szándékolatlan barangolás is, azaz a felhasználó a határ közelében tudtán kívül átkerül a külföldi hálózatra, ami jelentősen megnöveli az adatforgalmi díjakat.

Március végén 542 ezer mobil internet előfizető volt Magyarországon, míg a teljes mobil előfizetői szám mintegy tizenkétmillió volt.

Takács Péter elmondta, bár az unió várhatóan nyártól csökkenti a roaming adatforgalmi díjakat is, mindig érdemes tájékozódni, mert a belföldi mobil-internet előfizetések nem vonatkoznak a külföldi, drágább használatra.

A képviselő elmondta azt is, hogy új szolgáltatásokkal bővült a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) tájékoztató, szolgáltató és tarifa kalkulátor honlapja. Ezt követően például a mobil internettel, televíziózással, illetve a csomagban kapható hírközlési, televíziós szolgáltatásokkal kapcsolatos információkat is megtalálják az érdeklődők a www.tantusz.nhh.hu honlapon.

Forrás: MTI
 

Szóljon hozzá:

 

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Jozef, 2012. június 29. - péntek 19:06

Zotya nem hogy valami beállítási problémád van :Nekem még 2005-ben volt olyan hogy Pancsinál nem volt jól beállítva a teló és zúzósra kerekedett a netforgalom (GPRS) több mint százezer. Majd dobj még infit hogy hogyan végződött a dolog.Én már az össezs magyarban létező számomat számunkat feltöltősre állítottam ! NIncs sárga veszedelem!

Zoltán, 2012. június 29. - péntek 17:51

T-Mobiltól hívtak, hogy nagy a forgalmam. Azt mondták, hogy 8,5GB-ot forgalmaztam mobil interneten és csak 5GB "kedvezmény" van a csomagomban, ezért nagyobb számlára számítsak: azt mondja 350, mondom 350 forintért volt képes felhívni, azt mondja nem, 350.000! Rögtön panaszt tettem, 30 napon belül kivizsgálják. Nem kaptam választ arra,hogy miért nem értesítettek a limit eléréséről, és ha már hívtak, miért nem korábban tették. Előző hónapban 450MB, volt a forgalmam, a felhasználás nem változott (google maps, mail, néha egy-egy oldal), főleg nem 20-szorosan. Megpróbáltam számolgatni, de még 10MB-os levélből vagy letöltésből is 500 kellene 3 hét alatt! Megnéztem a laptopomon összesen 2GB-nyi ebben a hónapban változott fájl volt, tehát, ha ezt mind interneten töltöttem volna le, akkor sem lenne 5GB. Az sem életszerű, hogy mindig éjfélkor pont egy hét különbséggel keletkeztek a nagy forgalmak. A második, hogy ha nem tudám bizonyítani, hogy ekkora forgalmat én nem csinálhattam. Az elővett szerződésben nincs egyáltalán túlforgalmazási díj, a T-oldalán on-line elérhető számokból meg +3GB * 0,1Ft/10k = 30.000Ft lenne. Ez is ötszöröse a havi 6.000Ft-os csomagomnak (Média Mánia). Egyébként ma már 16GB-os csomag 7.000Ft, lassítás után plusz 1GB 1.500Ft Mivel a vizsgálat alatt sem tudom mellőzni a mobil internetet előfizettem egy másik csomagot, ahol 8GB felett lassítás van. Ez csak 500Ft-al drágább, mint az 5GB. A csomag váltásról az ügyintéző semmiféle papírt nem tudott nyomtatni még kérésre sem! Na, ez milyen ügyfél tájékoztatás, meg jogi eljárás!! Biztos kényelmes a saját rendszerben, meg csak online tárolni árakat, feltételeket, de ez utólag nem követhető vissza vita esetén, márpedig bíróságon papírokat kell bemutatni, nem mondhatom, hogy az ügyfélszolgálatos képernyőjén vagy a weben múltkor még ott volt. A hölgy például mondta, hogy most már használjam nyugodtan, és ha holnap azzal jönnek, hogy tovább növeltem a régi kvótát és most már 500eFt a számlám mit csinálok? Harmadszor, ne mondja senki nekem, hogy az egyik 10kB adat továbbítása (6eFt/5GB=0,012Ft/10k)kerülhet 100x annyiba, mint a másiké (350eFt/3,5GB=1Ft). Bárki okkal várhatja el, hogy egy szolgáltató tisztességesen képezzen árakat (régi és új ügyfelek számára egyaránt) és az árazásában legyen valami logika és arányosság (lojalitást lehet támogatni, túlhasználatot büntetni bizonyos határok között). Nem gondolom, hogy a fogyasztó hibája lenne, ha bízik jónevű nemzetközi szolgáltatójában és korrekt árazást, tájékoztatást ügyintézést feltételez. Sajnos ettől egyre távolabb kerülünk, igazi versenynek nyoma sincs, a fogyasztóvédelem, de még az EU is tehetetlen a telko cégek ellen. Nem tudom mi lesz a vége, de sajnos mindenkit lebeszélnék T-csoportról, mert nem korrektek! PS: Forgalmamat elvileg weben ellenőrizhetném 57Ft-ért/lekérdezés (micsoda prémium szolgáltatás), megnéztem, de aktuális adatokat most sem mutat, így nem alkalmas a forgalom ellenőrzésére.

Gábor, 2011. január 25. - kedd 14:41

Sajnos későn olvastam ezt a figyelmeztető oldalt. A fiamnak vettem (készülék váltással) egy okos telefont (előfizetéses) nem azért mert hülye lenne, de ezt szeretett volna kapni karácsonyra. Gondolta majd wifi-n netezik. Sajnos én ne értek hozzá annyira hogy eszembe jutott volna, hogy letiltatsam a netet, mert azt alapban, ha kéred ha nem bevan kapcsolva. Na szóval a gyerek örült mint majom a farkának és elkezdet netezni... szerinte Wifi-n keresztül, de ez nem volt igaz mert a telefon a saját net kapcsolatát használta. Mondanom sem kell meg jött a számla az elöző hónapról. (8 napot használta csak az adott hónapban)58.000 Ft-ról. El sem akartam hinni érdeklődtem minden fele, de monták ez nem tévedés. A telefonon fent volt a T-mobil StarNet-je és azon keresztűl ment az egész. Most várjuk a feleségemmel a janúári számlát, már hitelt is vettünk fel mert ezzel a tendenciával számolva az 150.000 ft-lesz, mert a decemberi számlát csak e hó 20 után kaptuk meg így a 20-napot meg csak most fogják kiszámlázni.. Szerintem ez egy njó nagy át ba...s, mert netet nem kértem a szolgáltatótól söt tudtommal le is tiltattam azt. Figyeljen oda mindenki! Mert a szolgáltatók csak a markukat dörzsölik, hogy jól át tudták verni az ember fiát. Már értem miért viszolyognak az idősek a mobiltól és szerintem igazuk is van. Ember legyen a talpán aki figyelemmel tudja kísérni mit-hogyan kell csinálni, hogy ne legyen nagyon átverve. Engem sikerült.. remélem égetni fogja a zsebüket.

Géza, 2010. január 21. - csütörtök 12:30

Sajnos nemrégiben én is belefutottam a mobilnet átkába.Igaz kaptam róla smst hohy túlléptem a keretem,de a párom nem szólt nekem róla és már csak azt az smst olvastam el ami arra hivja fel a figyelmem hogy hivak fel egy tel számot ahol megbeszélhetjük a dolgot.az úr közölte velem hogy 3 napom van arra h befizessem az 54000 ft ot amit én irreálisan magasnak tartottam 5 nap túllépés után.Mondtam neki hogy jó hogy nem akkor szól amikor már 100.000 ft ot meghaladom,hihetetlen ez az egész és a szolgáltató lehúzza az előfizetőt rendesen.Amikor bementem a szolgáltatóhoz hogy befizessem a pénzt a kedves munkatárs azt vágta az arcomba hogy kössek egy új szerződést velük ami jobb a jelenleginél nos én megkérdeztem tőle hogy te normális vagy?WTF?Ennyire hülye nem lehetsz majd pont veletek kötök új szerzödést akik lehúztatokj engem.Hát ennit a mobilnetről.

Zousz, 2009. június 09. - kedd 12:08

Nekem is problémám adódott a mobilinternet szolgáltatómmal. 2 hónappal ezelött kötöttem velük szerződést 5gigab os adatforgalom határral ,2éves hűségnyilatkozattal. Már az első hónappban túl léptük a határt 1 gb -tal ) 2 évvel ezelött ugyan ,ilyen mobilinternetem volt 1 gb -os határral ami elég volt egész hónapra. Az inetnetezési szokásaim nem változtak .(nem töltök le semmit , nem msn-ezek , csakhireket olvasokés e-mail -ezek ,nem csatolok hozzájuk semmit.) MOst mégsem elég az 5 giga , természetesen rögtön fel akartam bontani a szerződést ,de nem engedték . A pendrive-on szereplő csatlakozási adatok teljesen mást mutatnak mint a részletes számla! A pendrive-on 3 giga szerepel a részletes számlán majdnem 6 giga . NEm tartom korrekt eljárásnak,hogy nem bonthatok szerződést 1 hónap használat után. Legalább adhatnának "valamennyi" türelmi időt . Talán nemfizetek be egy számlát sem s majd ők bontanak szerződést és akkor nem kell fizetnem 60 000 ft-ot szerződés bontás cimen .

imre, 2009. május 13. - szerda 17:18

Sajna a felhasználónak meg kéne tanulnia a mobilinternet kezelését. Ha erre nem hajlandó fizessen. Bármelyik csomagot is választja a szolgáltató (legalább is a T) a felénél és a végénél küld egy üzit. Ha a magyar tarka ezt nem hajlandó elolvasni vessen magára. Meglehet tudni a mindenkori adat mennyiség állását is. 6 órás frissítésel vannak az adatok. Miért nem használják ki ezt? Mi az hogy szándékolatlan barangolás? Mióta létezik a mobil telefonálás azóta létezik ez. Ha ott megtanulta már a magyar tarka akkor itt miért nem veszi észre ill. állítja be hogy ne tudjon roamingolni? Ugyanolyan kártyát használ !! Ki is írja a rendszer hogy milyen hálózatra jelentkezett be. De ha semmiről sem akarok tudomásul venni ill. semmi alap dolgot nem akarok megtanulni ezzel kapcsolatban akkor ne tessék panaszkodni . Csak fizetni . De jó sokat. Ugyan van egy szólásunk. Ügyes ember a más kárán tanul. Na ez már rég nem igaz. Az a sok ügyetlen még a sajátján sem akar.

Kommentek

Mr. George Anderson, 2019. november 13.

Szüksége van hitelre, vagy újrafinanszírozza otthonát, számlát fizet, bővíti vállalkozás...

Kétszázezres hitelből hatszázezres tartozás

Mr. Dékány Endre, 2019. november 13.

Szüksége van bármilyen pénzügyi segítségre? Személyes kölcsönök? Üzleti kölcsönök? Je...

Menekülés a UPC-től

Valeria Marco, 2019. november 10.

A nevem Valeria Marco. 6 hónappal ezelőtt vállalkozásom összeomlott, nem reméltem, hogy újra ...

Virágzik a használtcikk-kereskedelem

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Feljelentő

1222, 2012-10-12 13:41:00+02

"Marianna házat vásárolt, ám a gázszolgáltató addig nem hajlandó visszakapcsolni a szolgáltatást, míg az előző tulajdonos által felhalmozott tartozást ki nem egyenlíti. "

Kifizettetné a volt lakó gáztartozását az új tulajjal a szolgáltató

1222, 2012-10-03 17:31:00+02

"Miklóst is felkeresték az egyik közműszolgáltató munkatársai, hogy lecseréljék mérőóráját. A történetet nyilván önök is kitalálták: sérülést találtak a mérőn, majd érkezett a több százezres csekk. "

Sérült plombát találtak, feljelentették áramlopásért

0, 2012-09-28 15:51:00+02

"Viktor úgy véli, felfedezett egy kereskedői trükköt, ami a vásárlók árérzékenységére és egyben felületes vásárlási szokásaira épít. Ön találkozott már hasonlóval?"

Árcímkés megtévesztés a hiperekben
Pharrell Williams Pharrell Williams Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa...
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés